پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
فارسی ساز Storyline
نوشته شده در چهار شنبه 23 بهمن 1392
بازدید : 1324
نویسنده : محمود احمدنژاد

با سلام

فارسی ساز نرم افزار Storyline جهت استفاده همکاران قرار داده شده است.

با تشکر از همکاری جناب آقای محمد زاده

 


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: فارسی ساز Storyline ,



بازدید : 1616
نویسنده : محمود احمدنژاد

آشنایی با وسایل آزمایشگاهی

آشنا بودن با وسایل و ابزار آزمایشگاهی بخش مهمی از مهارت هایی است که برای هر فعالیت علمی و پژوهشی در زمینه شیمی به آن نیازمندید. در این جا اجمالاً با مهم ترین ابزارهایی که در فعالیت های علمی شیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا می‌شوید. برای آشنا شدن با نحوه استفاده از هر کدام از این وسایل روی تصویر آن کلیک کنید.

نام

کاربرد

تصویر

بشر

 

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

از بشر استفاده‌های متنوعی می‌شود از جمله برای نگهداری و حمل و حرارت دادن مایعات و محلول‌ها.

 

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

بطری

بطری برای نگهداری و حفظ  مواد جامد و مایع

استفاده می‌شود.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ
آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

آبفشان

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

آبفشان یک بطری پلاستیکی مجهز به یک لوله است که به وسیله آن لوله می توان محتوای بطری را به نقطه مشخصی پاشید.

آشناییِ با وسایل آزمایشکاهیِ

بقیه در ادامه مطلب...


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: "محمود احمدنژاد""وسایل آزمایشگاهی" ,



راهبردهایی برای تدریس در کلاسهای چند پایه
نوشته شده در یک شنبه 3 آذر 1392
بازدید : 3832
نویسنده : محمود احمدنژاد

تدریس حرفه ای و تهیه ی طرح درس در کلاس های چند پایه ، مستلزم تسلط معلم به محتوا ، اهداف و راهنمای روش تدریس کلیه ی دروس دروه ابتدایی است. طرح درس ابزاری است برای این که معلمی بتواند تدریس را به صورت حرفه ای و متخصصانه ارائه کند. معلم با تهیه ی طرح درس ، به سازمان دهی و مدیریت موثر یادگیری در کلاس اقدام می کند. . داشتن طرح درس به معنای وجود اراده برای تدریس موثر و مدیریت فرایند یاددهی یادگیری است. این امر در کلاس های چند پایه که از موقعیت خاصی برخوردارند. اهمیت بیشتری دارد. داشتن طرح درس به معنای تفکر حرفه ای در باره ی موضوعی است که قرار است   تدریس شود. طرح درس ، اهداف اصلی درس ، نحوه ی مدیر یت فرایند یاددهی یادگیری ، وسایل و مواد مورد نیاز و تصمیم گیری...

بقیه در ادامه مطلب...


:: موضوعات مرتبط: مقالات علمی پژوهشی , آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: "محمود احمدنژاد""راهبردهایی برای تدریس در کلاسهای چند پایه""ماموستا""mamosta" ,



مدیریت کلاسهای چند پایه
نوشته شده در جمعه 1 آذر 1392
بازدید : 2584
نویسنده : محمود احمدنژاد

مدیریت کلاس درس در آموزش و پرورش کلاس های درس چند پایه حایز اهمیت زیادی است مدیریت کلاس درس به پیش بینی ها و روند ضروری برای ایجاد و حفظ محیطی که در آن یاد دهی و یادگیری به وضوح می پیوندد تعریف شده . هدف اولیه مدیریت کلاس اثر بخش ، کاستن از بدرفتای یا حتی ایجاد یک محیط منظم نیست. ارایه تمرین ها و فعالیت هایی که دانش آموزان را به انفعال بکشاند و سبب به هم ریختن نظم هم نگردد ، به معنای افزایش فرصت یادگیری نیست . درست ، بر عکس چنین شرایطی از فرصت های یادگیری می کاهد . این موضوع ، در کلاس های درس چند پایه در خور توجه است ، زیرا بسیاری از دانش آموزان مجبورند ساعاتی از روز را ساکت و بی هدف در گوشه ای از کلاس سپری کنند تا معلم...

بقیه در ادامه مطالب...


:: موضوعات مرتبط: مقالات علمی پژوهشی , آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: "محمود احمدنژاد""مدیریت کلاسهای چند پایه" ,



اصول آموزش در کلاس های چند پایه
نوشته شده در چهار شنبه 29 آبان 1392
بازدید : 1925
نویسنده : محمود احمدنژاد

اصول زير كم و بيش در كلاسهاي عادي نيز موضوعيت دارد اما به جهت ويژگي هاي خاص كلاسهاي چند پايه مورد تأكيد بيشتري است .

1- حداكثر بهره وري از زمان .

با توجه به اينكه دانش آموزان اين كلاسها ، بيش از يك پايه مي باشند و زمان نيز ثابت مي باشد لذا زمانبندي   فعاليت هاي  آموزشي از اهميت خاصي برخوردار است .

2- تأكيد بر عناصر اساسي تر در فرايند ياد دهي _ يادگيري.

عناصر اساسي در فرايند ياد دهي _ ياد گيري ، تدريس و ارزشيابي مي باشند و تكيه و تأكيد فعاليت هاي معلم و  دانش آموزان بايد حول محور اين دو عنصر باشد .

3- بهره گيري از روشهاي تدريس فعال

بقیه در ادامه مطلب...


:: موضوعات مرتبط: مقالات علمی پژوهشی , آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: "محمود احمدنژاد""اصول آموزش در كلاسهاي چند پايه " ,



مشکلات خاص کلاسهای چند پایه
نوشته شده در دو شنبه 27 آبان 1392
بازدید : 5536
نویسنده : محمود احمدنژاد

اگردراداره یک کلاس معمولی باعنایت به مسائل خاص تربیتی وآموزش به عنوان یک فن وهنرقابل قبول باشد، باذکر پاره ای ازمسائل خاص کلاسهای چند پایه ، می توان به درجه اهمیت مهارت وکارآیی معلم درکلاسهای چند پایه ،   پی برد.

امامتأسفانه برای تربیت معلمان این کلاسهاتوجه وسرمایه گذاری فکری ومادی لازم صورت نگرفته است.

معلمان برای تدریس دراین گونه کلاسها بامسائل ومشکلات متفاوتی روبرو هستند که این مشکلات تأثیر بسیاری برفعالیت های آموزشی وچگونگی به ثمررسیدن آن دارد، دراینجا به برخی ازاین مشکلات اشاره می شود.


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: "محمود احمدنژاد""مشکلات کلاس های چندپایه" ,



چارچوب آزمون عملكرد
نوشته شده در چهار شنبه 22 آبان 1392
بازدید : 2035
نویسنده : محمود احمدنژاد

آزمون عملكرد شامل دو بخش 1. تكاليف[1] و 2. فرم راهنماي توصيف عملكرد[2] است.

تكاليف، فعاليت‌ها يا تمرين‌هايي هستند كه دانش‌آموز به انجام آن مشغول مي‌شود تا توانايي خود در استفاده از دانش و مهارت‌ها را نشان دهد. در واقع نقش تكاليف ايجاد و انگيزه در دانش‌آموز براي نشان دادن عملكرد است.

راهنماي توصيف عملكرد فرم‌هايي هستند كه عملكرد را اندازه‌گيري و توصيف مي‌كنند. معلم با اجراي اين فرم كيفيت عملكرد دانش‌آموز را مشاهده و مورد قضاوت قرار مي‌دهد.

تكاليف و فرم توصيف عملكرد لازم است براساس هدف‌هاي يادگيري يا انتظارت آموزشي تهيه و طراحي شود. از اين‌رو معلم لازم است قبل از هرگونه اقدامي، عملكرد و نشانه‌هاي رسيدن به هدف يادگيري را به صورت روشن تعريف و مشخص كند. او پس از تعريف هدف يادگيري و نشانه‌هاي عملكرد به تهيه تكليفي مناسب طوري كه عملكرد مورد نظر را در دانش‌آموز فراخوانده و سبب شود اقدام مي‌كند. يك تكليف معمولاً داراي 1. بافت يا مسأله 2. لوازم و تجهيزات و 3. دستورالعمل اجراي تكليف است. در هر تكليف سنجش وجود بافت مسأله و نيز دستورالعمل الزامي‌آست اما لوازم و تجهيزات به هدف يادگيري و موضوع درسي وابسته است.

به ادامه مطلب رجوع کنید...


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: "محمود احمدنژاد""آزمون عملکردی" ,



چه کسی خلاق تر است ؟
نوشته شده در جمعه 10 آبان 1392
بازدید : 2250
نویسنده : محمود احمدنژاد
می‌گویند در یک شرکت بزرگ ژاپنی که تولید وسایل آرایشی را برعهده داشت، یک مورد جالب اتفاق افتاد. شکایتی از سوی یکی مشتریان به شرکت رسید. او اظهار داشته بود که هنگام خرید یک بسته صابون، متوجه شده بود که آن قوطی خالی است. 

بلافاصله با تاکید و پی‌گیری‌های مدیریت ارشد کارخانه،

 


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: "ماموستا""محمود احمدنژاد""خلاقیت" ,



وب سایت تخصصی کودک
نوشته شده در شنبه 4 آبان 1392
بازدید : 2519
نویسنده : محمود احمدنژاد

سایت نازک

www.nazak.ir


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , آموزشی , ,



چطور بطری را با کاشی تزیین کنیم؟
نوشته شده در یک شنبه 14 مهر 1392
بازدید : 2011
نویسنده : محمود احمدنژاد

چطور بطری را با کاشی تزیین کنیم؟      برای ساخت این بطری تزیینی از کاشی‌های کوچک استفاده کنید. بطری کاشی شده دکور نفیسی است که تقریبا با هر سبک دکوراسیون هماهنگ است.


بیش‌تر این بطری‌ها با کاشی‌های سرامیکی یا شیشه‌ای درست می‌شوند. بسته به طرحی که در نظر دارید، با این وسایل می‌توانید بطری تزیینی منحصری به وجود آورید و از آن به عنوان جاشمعی یا ظرف مخصوص نمک حمام استفاده کنید. برای جلب توجه و سنتی‌تر به نظر آمدن کاشی‌های قدیمی را با مهره، صدف‌های کوچک، سنگ یا گلدان‌های سفالی شکسته ترکیب کنید.

برای خلق این بطری کافیست ابتدا آن را در ذهن مجسم کنید.

وسایل مورد نیاز:

*بطری شیشه‌ای تمیز

*کاغذ

*مدادهای رنگی

*کاغذ گراف (الگو)


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,



آزمون هوش برای کودکان و نوجوانان
نوشته شده در جمعه 5 مهر 1392
بازدید : 2448
نویسنده : محمود احمدنژاد

آزمون هوش برای کودکان و نوجوانان

http://iq-test-for-kids.com/


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: "آزمون هوش برای کودکان و نوجوانان""آزمون هوش برای کودکان""آزمون هوش " ,



بازدید : 2222
نویسنده : محمود احمدنژاد

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام، شیوه نامه ارزشیابی دروس پایه ششم ابتدائی ارسال می شود...


جهت مشاهده و دانلـــــــــود بر روی لینک زیر کلیک کنیـــــــد .

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: ششم ابتدایی""نمونه ارزشیابی""ارزیابی دانش آموزان""شیوه نامه""وبلاگ ماموستا""کامل ترین شیوه نامه ارزشیابی دروس پایه ششم ابتدایی""دبستان""آموزش ابتدایی""سایت mamosta""کلاس ششم درسی""دروس ششم""ارزشیابی ششم ها و آموزش" ,



پایان نامه مقاله تجزیه و تحلیل آماری spss
نوشته شده در یک شنبه 24 شهريور 1392
بازدید : 3079
نویسنده : محمود احمدنژاد

با توجه درخواست های فراوان مدیریت وبلاگ در نظر دارد جهت رفاه حال دانشجویان این پست را تنها به پاسخگویی درباره سوالات پایان نامه مقاله تجزیه و تحلیل آماری spss قرار دهد. کسانی که در این مورد سوالاتی دارند می توانند در قسمت نظرات آن را مطرح کنند.

به امید موفقیت.     محمود احمد نژاد


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: پایان نامه مقاله تجزیه و تحلیل آماری spss ,



تست هوش تصویری
نوشته شده در جمعه 28 تير 1392
بازدید : 2983
نویسنده : محمود احمدنژاد

کتاب تست هوش تصویری

برای دانلودش به ادامه مطالب رجوع کنید.افتخار بده عضو شو بعد دانلودش کن.ممنون


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , آموزشی , ,



حلقه باران زیبای خورشید – تاج خورشیدی
نوشته شده در چهار شنبه 26 تير 1392
بازدید : 2506
نویسنده : محمود احمدنژاد

در زمان قدیم تاج خورشید تنها در زمان کسوف دیده می شد، اما امروزه بسیاری از رصدخانه های زمینی و فضایی از جمله سوهو در هر لحظه قادر به دیدن تاج خورشیدی هستند. دمای تاج خورشیدی حدود ‎۱۰۶ درجهٔ کلوین است. یک خروج جرم از تاج خورشیدی یک فوران پر جرم از باد خورشیدی و افزایش میدان‌های مغناطیسی است که تاج خورشید بیرون می‌آید و در فضا منتشر می‌شود.

با دیدین این ویدیو،عظمت خداوند برای شما بیشتر آشکار می شود.(دانلودش کنید)


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , آموزشی , ,



مشاوره پایان نامه و مقاله
نوشته شده در سه شنبه 11 تير 1387
بازدید : 2410
نویسنده : محمود احمدنژاد

در این وبلاگ کلیه ی خدمات اجرایی و مشاوره ای مربوط به پایان نامه های دانشگاهی رشته های علوم تربیتی و روانشناسی (تمام گرایش ها)،مدیریت (تمام گرایش ها) و... در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد  به صورت تخصصی و تضمینی ارائه می شود


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,