پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اصول آموزش در کلاس های چند پایه
نوشته شده در چهار شنبه 29 آبان 1392
بازدید : 1918
نویسنده : محمود احمدنژاد

اصول زير كم و بيش در كلاسهاي عادي نيز موضوعيت دارد اما به جهت ويژگي هاي خاص كلاسهاي چند پايه مورد تأكيد بيشتري است .

1- حداكثر بهره وري از زمان .

با توجه به اينكه دانش آموزان اين كلاسها ، بيش از يك پايه مي باشند و زمان نيز ثابت مي باشد لذا زمانبندي   فعاليت هاي  آموزشي از اهميت خاصي برخوردار است .

2- تأكيد بر عناصر اساسي تر در فرايند ياد دهي _ يادگيري.

عناصر اساسي در فرايند ياد دهي _ ياد گيري ، تدريس و ارزشيابي مي باشند و تكيه و تأكيد فعاليت هاي معلم و  دانش آموزان بايد حول محور اين دو عنصر باشد .

3- بهره گيري از روشهاي تدريس فعال

بقیه در ادامه مطلب...


:: موضوعات مرتبط: مقالات علمی پژوهشی , آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: "محمود احمدنژاد""اصول آموزش در كلاسهاي چند پايه " ,



مشکلات خاص کلاسهای چند پایه
نوشته شده در دو شنبه 27 آبان 1392
بازدید : 5528
نویسنده : محمود احمدنژاد

اگردراداره یک کلاس معمولی باعنایت به مسائل خاص تربیتی وآموزش به عنوان یک فن وهنرقابل قبول باشد، باذکر پاره ای ازمسائل خاص کلاسهای چند پایه ، می توان به درجه اهمیت مهارت وکارآیی معلم درکلاسهای چند پایه ،   پی برد.

امامتأسفانه برای تربیت معلمان این کلاسهاتوجه وسرمایه گذاری فکری ومادی لازم صورت نگرفته است.

معلمان برای تدریس دراین گونه کلاسها بامسائل ومشکلات متفاوتی روبرو هستند که این مشکلات تأثیر بسیاری برفعالیت های آموزشی وچگونگی به ثمررسیدن آن دارد، دراینجا به برخی ازاین مشکلات اشاره می شود.


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: "محمود احمدنژاد""مشکلات کلاس های چندپایه" ,



ارزیابی عملکرد
نوشته شده در جمعه 24 آبان 1392
بازدید : 1819
نویسنده : محمود احمدنژاد

پسر كوچكي وارد مغازه اي شد، جعبه نوشابه را به سمت تلفن هل داد و بر روي جعبه رفت تا دستش به دكمه هاي تلفن برسد و شروع كرد به گرفتن شماره.

مدیریت نوین مدارس

مغازه دار متوجه پسر بود و به مكالماتش گوش مي داد.

پسرك پرسيد: خانم، مي توانم خواهش كنم كوتاه كردن چمن هاي حياط خانه تان را به من بسپاريد؟

زن پاسخ داد: كسي هست كه اين كار را برايم انجام مي دهد!

پسرك گفت: خانم، من اين كار را با نصف قيمتي كه او انجام مي دهد انجام خواهم داد!

زن در جوابش گفت كه از كار اين فرد كاملا راضي است.

پسرك بيشتر اصرار كرد و پيشنهاد داد: خانم، من پياده رو و جدول جلوي خانه را هم برايتان جارو مي كنم. در اين صورت شما در يكشنبه زيباترين چمن را در كل شهر خواهيد داشت.

مجددا زن پاسخش منفي بود.

پسرك در حالي كه لبخندي بر لب داشت، گوشي را گذاشت.

مغازه دار كه به صحبت هاي او گوش داده بود به سمتش رفت و گفت: پسر...، از رفتارت خوشم آمد؛ به خاطر اينكه روحيه خاص و خوبي داري دوست دارم كاري به تو بدهم.

پسر جواب داد: نه ممنون، من خودم کار دارم و فقط داشتم عملكردم را مي سنجيدم. من همان كسي هستم كه براي اين خانم كار مي كند!

آيا ما هم ميتوانيم چنين ارزيابي از كار خود داشته باشيم؟


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: برچسب‌ها: "محمود احمدنژاد" ,



چارچوب آزمون عملكرد
نوشته شده در چهار شنبه 22 آبان 1392
بازدید : 2029
نویسنده : محمود احمدنژاد

آزمون عملكرد شامل دو بخش 1. تكاليف[1] و 2. فرم راهنماي توصيف عملكرد[2] است.

تكاليف، فعاليت‌ها يا تمرين‌هايي هستند كه دانش‌آموز به انجام آن مشغول مي‌شود تا توانايي خود در استفاده از دانش و مهارت‌ها را نشان دهد. در واقع نقش تكاليف ايجاد و انگيزه در دانش‌آموز براي نشان دادن عملكرد است.

راهنماي توصيف عملكرد فرم‌هايي هستند كه عملكرد را اندازه‌گيري و توصيف مي‌كنند. معلم با اجراي اين فرم كيفيت عملكرد دانش‌آموز را مشاهده و مورد قضاوت قرار مي‌دهد.

تكاليف و فرم توصيف عملكرد لازم است براساس هدف‌هاي يادگيري يا انتظارت آموزشي تهيه و طراحي شود. از اين‌رو معلم لازم است قبل از هرگونه اقدامي، عملكرد و نشانه‌هاي رسيدن به هدف يادگيري را به صورت روشن تعريف و مشخص كند. او پس از تعريف هدف يادگيري و نشانه‌هاي عملكرد به تهيه تكليفي مناسب طوري كه عملكرد مورد نظر را در دانش‌آموز فراخوانده و سبب شود اقدام مي‌كند. يك تكليف معمولاً داراي 1. بافت يا مسأله 2. لوازم و تجهيزات و 3. دستورالعمل اجراي تكليف است. در هر تكليف سنجش وجود بافت مسأله و نيز دستورالعمل الزامي‌آست اما لوازم و تجهيزات به هدف يادگيري و موضوع درسي وابسته است.

به ادامه مطلب رجوع کنید...


:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: "محمود احمدنژاد""آزمون عملکردی" ,



دانش آموزان پایه ششم امسال ( سال تحصیلی 93/92)
نوشته شده در چهار شنبه 22 آبان 1392
بازدید : 1355
نویسنده : محمود احمدنژاد
 
 
 30 درصد دانش آموزان پایه ششم امسال ( سال تحصیلی 93/92) تحت پوشش برنامه ارزشیابی
 
 
 
کیفی - توصیفی  قرار خواهند گرفت .

 به عبارتی دانش آموزانی که سال تحصیلی گذشته (92/91) تحت پوشش برنامه ارزشیابی کیفی -  توصیفی   بوده اند ، در پایه ششم نیز همان روند ، ادامه خواهد داشت .

دوستان همراه لطفا این مطلب را در وبلاگتان درج و نشر دهید


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: برچسب‌ها: "محمود احمدنژاد" ,



چه کسی خلاق تر است ؟
نوشته شده در جمعه 10 آبان 1392
بازدید : 2242
نویسنده : محمود احمدنژاد
می‌گویند در یک شرکت بزرگ ژاپنی که تولید وسایل آرایشی را برعهده داشت، یک مورد جالب اتفاق افتاد. شکایتی از سوی یکی مشتریان به شرکت رسید. او اظهار داشته بود که هنگام خرید یک بسته صابون، متوجه شده بود که آن قوطی خالی است. 

بلافاصله با تاکید و پی‌گیری‌های مدیریت ارشد کارخانه،

 


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: "ماموستا""محمود احمدنژاد""خلاقیت" ,



وب سایت تخصصی کودک
نوشته شده در شنبه 4 آبان 1392
بازدید : 2511
نویسنده : محمود احمدنژاد

سایت نازک

www.nazak.ir


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , آموزشی , ,



حذف شعر جنجالی از کتاب فارسی ششم
نوشته شده در شنبه 4 آبان 1392
بازدید : 1729
نویسنده : محمود احمدنژاد

حذف‌ شعر‌ جنجالی‌ از کتاب فارسی ششم ابتدایی. شعری از دکتر غلامعلی حداد عادل در کتاب فارسی ششم ابتدایی درج شده بود و در آن تبریز جزو قلمرو زبان فارسی محسوب شده بود که این شعر امسال حذف شد.

سال گذشته این شعر با انتقادهای فراوانی مواجه شد. امسال این شعر از متن کتاب فارسی ششم حذف شده و به پشت جلد کتاب انتقال یافته است. در شعر چاپ شده‌ی پشت کتاب نیز بیتی که کلمه تبریز در آن آمده بود حذف شده است.

:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,



برنامه کلاسی چندپایه
نوشته شده در سه شنبه 15 آبان 1392
بازدید : 29804
نویسنده : محمود احمدنژاد

امسال هم مثل هر سال چند پایه را با هم تدریس می کنم.(پایه های چهارم،پنجم و ششم)

لطف کنید در مورد برنامه کلاسی هفتگی امسال نظر بدید.ممنون


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,