با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید
به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين
وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد
و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
درباره ما
هدف یک معلم رسم تصویری از آینده برای دانش آموز نیست!
بلکه راهی را نشان خواهد داد،
که دانش آموز توانایی رسم تصویر آینده خود را داشته باشد.
ضمن عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما دوستان.همکاران و دانش آموزان عزیز.محمود احمدنژاد هستم فوق لیسانس مدیریت آموزشی و مدرس دانشگاه.این وبلاگ به طور خاص برای معلمان مقطع ابتدایی تدارک دیده شده است و در تلاش است تا علاوه بر پاسخگویی به نیازهای آموزشی و تحصیلی مشاور مناسبی برای امور فرامدرسه ای نیز باشد.ضمناً این وبلاگ مثل هر کار بشری، خالی از نقص نیست. لذا خواهشمندم با نظرات و پیشنهادات عالمانه خویش مرا دربرطرف نمودن نواقص و بهبود کیفیت وبلاگ یاری فرمایید.
اگردراداره یک کلاس معمولی باعنایت به مسائل خاص تربیتی وآموزش به عنوان یک فن وهنرقابل قبول باشد، باذکر پاره ای ازمسائل خاص کلاسهای چند پایه ، می توان به درجه اهمیت مهارت وکارآیی معلم درکلاسهای چند پایه ، پی برد.
امامتأسفانه برای تربیت معلمان این کلاسهاتوجه وسرمایه گذاری فکری ومادی لازم صورت نگرفته است.
معلمان برای تدریس دراین گونه کلاسها بامسائل ومشکلات متفاوتی روبرو هستند که این مشکلات تأثیر بسیاری برفعالیت های آموزشی وچگونگی به ثمررسیدن آن دارد، دراینجا به برخی ازاین مشکلات اشاره می شود.
پسر كوچكي وارد مغازه اي شد، جعبه نوشابه را به سمت تلفن هل داد و بر روي جعبه رفت تا دستش به دكمه هاي تلفن برسد و شروع كرد به گرفتن شماره.
مغازه دار متوجه پسر بود و به مكالماتش گوش مي داد.
پسرك پرسيد: خانم، مي توانم خواهش كنم كوتاه كردن چمن هاي حياط خانه تان را به من بسپاريد؟
زن پاسخ داد: كسي هست كه اين كار را برايم انجام مي دهد!
پسرك گفت: خانم، من اين كار را با نصف قيمتي كه او انجام مي دهد انجام خواهم داد!
زن در جوابش گفت كه از كار اين فرد كاملا راضي است.
پسرك بيشتر اصرار كرد و پيشنهاد داد: خانم، من پياده رو و جدول جلوي خانه را هم برايتان جارو مي كنم. در اين صورت شما در يكشنبه زيباترين چمن را در كل شهر خواهيد داشت.
مجددا زن پاسخش منفي بود.
پسرك در حالي كه لبخندي بر لب داشت، گوشي را گذاشت.
مغازه دار كه به صحبت هاي او گوش داده بود به سمتش رفت و گفت: پسر...، از رفتارت خوشم آمد؛ به خاطر اينكه روحيه خاص و خوبي داري دوست دارم كاري به تو بدهم.
پسر جواب داد: نه ممنون، من خودم کار دارم و فقط داشتم عملكردم را مي سنجيدم. من همان كسي هستم كه براي اين خانم كار مي كند!
آيا ما هم ميتوانيم چنين ارزيابي از كار خود داشته باشيم؟
آزمون عملكرد شامل دو بخش 1. تكاليف[1] و 2. فرم راهنماي توصيف عملكرد[2] است.
تكاليف، فعاليتها يا تمرينهايي هستند كه دانشآموز به انجام آن مشغول ميشود تا توانايي خود در استفاده از دانش و مهارتها را نشان دهد. در واقع نقش تكاليف ايجاد و انگيزه در دانشآموز براي نشان دادن عملكرد است.
راهنماي توصيف عملكرد فرمهايي هستند كه عملكرد را اندازهگيري و توصيف ميكنند. معلم با اجراي اين فرم كيفيت عملكرد دانشآموز را مشاهده و مورد قضاوت قرار ميدهد.
تكاليف و فرم توصيف عملكرد لازم است براساس هدفهاي يادگيري يا انتظارت آموزشي تهيه و طراحي شود. از اينرو معلم لازم است قبل از هرگونه اقدامي، عملكرد و نشانههاي رسيدن به هدف يادگيري را به صورت روشن تعريف و مشخص كند. او پس از تعريف هدف يادگيري و نشانههاي عملكرد به تهيه تكليفي مناسب طوري كه عملكرد مورد نظر را در دانشآموز فراخوانده و سبب شود اقدام ميكند. يك تكليف معمولاً داراي 1. بافت يا مسأله 2. لوازم و تجهيزات و 3. دستورالعمل اجراي تكليف است. در هر تكليف سنجش وجود بافت مسأله و نيز دستورالعمل الزاميآست اما لوازم و تجهيزات به هدف يادگيري و موضوع درسي وابسته است.
میگویند در یک شرکت بزرگ ژاپنی که تولید وسایل آرایشی را برعهده داشت، یک مورد جالب اتفاق افتاد. شکایتی از سوی یکی مشتریان به شرکت رسید. او اظهار داشته بود که هنگام خرید یک بسته صابون، متوجه شده بود که آن قوطی خالی است.
بلافاصله با تاکید و پیگیریهای مدیریت ارشد کارخانه،
حذف شعر جنجالی از کتاب فارسی ششم ابتدایی. شعری از دکتر غلامعلی حداد عادل در کتاب فارسی ششم ابتدایی درج شده بود و در آن تبریز جزو قلمرو زبان فارسی محسوب شده بود که این شعر امسال حذف شد.
سال گذشته این شعر با انتقادهای فراوانی مواجه شد. امسال این شعر از متن کتاب فارسی ششم حذف شده و به پشت جلد کتاب انتقال یافته است. در شعر چاپ شدهی پشت کتاب نیز بیتی که کلمه تبریز در آن آمده بود حذف شده است.
درس اول فارسی بخوانیم پایه دوم ابتدایی بعد از سه ماه و نیم تعطیلی و دوری دانش آموز از کتاب و کتاب خوانی.
مشکل وقتی بیشتر قابل درک خواهد شد که این درس و کتاب در مناطق دور افتاده و محروم روستایی در کلاس های چند پایه در بدترین شرایط فیزیکی و امکاناتی آموزشگاه باید تدریس شود؟